İsrail öldürdüğü balıklar için tazminat ödesin! ( Pis Maymunlar )
Lübnan'a atılan bombalar sadece insanları katletmedi. Denize akan petrol balıkları, deniz kuşlarını da öldürüyor. Ve bu petrol Türkiye kıyılarını da etkiliyor. İyibilgi olarak diyoruz ki İsrail öldürdüğü her balık için Türkiye'ye tazminat ödesin. Kampanyamıza siz de katılın. |
İsrail'in Lübnan'da bir elektrik santralini vurmasıyla denize akan petrol, Türkiye ve Kıbrıs kıyılarını tehdit etmeye başladı. İngiliz Sunday Times gazetesi, petrol tabakasının Türkiye kıyılarına varacağını yazdı. İsrail ordusu, 15 Temmuz'da Beyrut'ta bir elektrik santralini vurmuş, santraldeki yakıt tanklarından sızan yaklaşık 35 bin ton petrol sahile yayılmıştı. 'Friends of Earth' adlı çevre örgütü, petrol atığının Türkiye'nin güney sahillerine ilerlediğini duyurdu. Petrol akıntısı, Akdeniz'de yaşayan deniz memelileri, deniz kuşları, yerel balıkçılığı ve turizmi de olumsuz etkileyecek. Uluslararası çevre koruma örgütü Greenpeace, petrol tabakasının Türkiye ve Kıbrıs kıyıları için tehdit ettiği uyarısında bulundu. Greenpeace'ten yapılan açıklamada, "Akdeniz, en korkunç çevre felaketiyle karşı karşıya" olduğu belirtiliyor. Çevre örgütü, petrol tabakasının Türkiye ve Kıbrıs'taki tatil beldelerine yaklaştığı ve bunun balıkçılığın, deniz canlılarının ve deniz suyu kalitesinin sonu olabileceği uyarısını dile getiriyor. Ortadoğu'da yaşananlar için acil ateşkes çağrısı yapan Greenpeace, Lübnan açıklarında balıkçılık ve kumsalların temizliğinin sağlanması için Beyrut hükümetine acil yardım edilmesi gerektiğini savunuyor. Çevre örgütleri, petrol atığının en erken önümüzdeki hafta Türkiye'ye ulaşabileceğini bildiriyor. Petrol atığının Kıbrıs kıyılarını ise her an için vurabileceği belirtiliyor. Lübnan, akıntının balık avlama bölgelerine ve kumsallara yayılmasını önlemek için acil yardıma muhtaç. Uzun vadede ise akıntının Lübnan açıklarında 100 km'ye kadar temizlemenin 1 yıl süreceği belirtiliyor. Petrol tabakası, Lübnan'ın deniz rezervlerine ve Lübnan sahillerindeki balık yumurtaları ve deniz kaplumbağaları için büyük bir tehdit oluşturuyor. Petrol akıntısı, Akdeniz'de yaşayan deniz memelileri, deniz kuşları, yerel balıkçılığı ve turizmi de olumsuz etkileyecek. İsrail uçaklarının 15 Temmuz'da Lübnan'ın başkenti Beyrut'un dışındaki bir enerji santralini bombalaması sonucunda 100 bin tondan fazla petrol Akdeniz'e akmıştı. İsrail'in ablukası nedeniyle Lübnan kıyılarına sızan petrol temizlenemiyor. İsrail'in yarattığı çevre felaketi İsrail'in Lübnan'da bir enerji santralini bombalamasıyla tonlarca fuel oil Doğu Akdeniz'e boşaldı. Fuel oil tabakası 100 km'lik bir alana yayıldı ve kıyıları kapladı. Zararın temizlenmesinin 200 milyon doları aşacağı belirtiliyor. Bazı tahminlere göre, Doğu Akdeniz'e akan petrol miktarı şimdiye dek meydana gelen tanker kazalarının en büyüğüne eşdeğer. Birleşmiş Milletler Çevre Programı, petrolün Lübnan kıyılarında ciddi bir çevre felaketi yaratacağını açıkladı. BM Çevre Programı Başkanı Achim Steiner, Lübnan hükümetine akan petrolün temizlenmesi konusunda yardım edileceğini belirtti.Lübnan Çevre Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, yayılan petrolün temizlenmesi için gerekli ekipmanın bulunmadığı ve denize yayılan akaryakıtın hızla kıyıları kapladığı belirtildi. Lübnan Çevre Bakanlığı'na danışmanlık hizmeti veren Malta merkezli Regional Marine Pollution Emergency Response Centre (Bölgesel Deniz Kirliliği Acil Eylem Merkezi) uzmanları, akaryakıtın Suriye karasularına ulaştığı ve kısa zamanda Doğu Akdeniz'i etkisine alacak bir felakete dönüşeceği uyarısını yapıyor. Fuel oilin deniz tabanına oturması halinde balıklar için ciddi bir tehlike yaratacağı vurgulanıyor. Ayrıca Lübnan kıyılarına yumurta bırakan kaplumbağalar da tehlike altında. Siyah ve yoğun fuel oil tabakası şimdiden Beyrut'un kent plajlarını kaplamış durumda; balıkçılar ise bu yıl balık avlanamayacağı belirtiyor. Zararın temizlenmesinin 200 milyon doları aşacağı belirtiliyor. İsrail uçakları hava saldırılarının yapıldığı 13 ve 15 Temmuz tarihlerinde Lübnan'ın başkenti Beyrut'un 30 km güneyindeki akaryakıt depolarını bombalamıştı. İlk raporlara göre, delinen depolardan 10.000 ton fuel oil akmıştı. Ancak Lübnan Çevre Bakanı Berj Hacıyan, denize karışan fuel oil miktarının en az 35.000 ton olduğunu vurguluyor. Tesiste bulunan 6 adet akaryakıt deposundan 4'ü tamamen yanarken, 5'inci depodaki yangın uzun süre söndürülemedi. Akaryakıtın 5'inci depo yanarken denize aktığı düşünülüyor. Şimdiye dek gerçekleşen en büyük tanker kazasında Exxon şirketine bağlı Valdez tankeri, 1989'da Alaska açıklarında devrilmiş ve 40.000 ton ham petrol denize karışmıştı. Yapılan müdahalelere karşın akan petrol Alaska'da ciddi çevre sorunlarına neden olmuştu. |