21 Mayıs 2007 Pazartesi

Kadın mitingde kolları uykuda / Kadınlar uyurken de güzeldir :)

Kadın mitingde kolları uykuda
/Lan bana bakın bu konu makar ama olmuyor bu kadar çok makara, işitiyoruz biz o konuyu /

Partiler, mitinglere damga vuran kadınlara ulaşamıyor. Bağcılar ilçesinde 'tebdil-i kıyafet' gezen Radikal hayal kırıklığına uğradı!
/Radikal kırdın kafamı /

21/05/2007

DEMET BİLGE ERGÜN (Arşivi)

İSTANBUL - Erken seçimlere yaklaşık iki ay kalmasına rağmen AKP dışındaki partilerin Bağçılar teşkilatlarında atalet hakim. 'Kadın kollarında çalışmak isteyen bir gönüllü' olarak siyasi partilerin Bağcılar ilçe teşkilatlarının kapısını çaldığımda karşılaştığım manzara şöyle: Anavatan Partisi'nin kapısı kapalı. Sekreter birkaç günlüğüne köyüne gitmiş. Anavatan'la aynı handa bulunan DYP'nin de kapısını açan yok. AKP'li kadınlar mahalle çalışmasına ağırlık verirken, DSP'liler "Aslında o Rahşan hanımın fikriydi. Bizden aldılar" diye şikâyette bulunuyor. MHP ise kadın kollarını feshetmiş.
Son dönemde kadınlar Cumhuriyet mitinglerinde ön saflarda olsa da 655 bin nüfuslu Bağcılar ilçesinde AKP dışındaki siyasi partiler kadınlara yönelik neredeyse hiçbir çalışma yürütmüyor. / Bilmiyorum ki onlarda sivilleşme , sivil insiyatif , sivil yankılar , sivil top örgütleri gibi anlayış var mı? Onlar bu dünyadan haberdarlar mı? Nasıl yönetiliyorsunuz kardeşim? Nasıl yönetirsiniz. Amcık götler. Birilerinden emin alacaksınız değil mi? Demorrasi diye anırmayı bilenler de var içlerinde muhaha , sokacağım demokrasi anlayışınıza da , demokrasinize de . Ulan elinize şirket versek götünüze sokacaksınız , Devlet versek yerle bir edeceksiniz. Ne duygusuz , adamlarsınız. Beyinlerinizi ananızın örekesinde mi unutuyorsunuz. Göthoşlar. Yuvarlacıklar. Tebdilliyiz de tebrikler de var. / çok tebrik ediyolar beni ötelerden. Oysa bu konular açık. Anlayışınız mı kıt ulan. Tarihten de mi korkuyonuz. Dünyanın nasıl yöneliminden mi utanıyorsunuz . Sikilecem bak diyorlar ötelerden Kim diyor bilmiyorum.

Mescit ve bir çift terlik
Gazeteci kimliğimi gizleyerek yaptığım parti ziyaretlerine AKP Bağcılar İlçe merkezinden başlıyorum. Gençlik ve kadın kollarının ayrı toplantı yerleri var. Kapısının önünde bir çift terlik bulunan mescit beklenen bir görüntü.
/ Doğal bir durum , Biz kendimiz insanlarımızın inançlarına saygı duyalım önce! Sonra dış dünyanın Saygı duymasını bekleyeceğiz. Görsün mına koyayım Havaalanlarında mescitleri de Bana ne zararı var. Masonların göreceği yerlere de hitler , nazi sembolleri falan koyalım biz. Amcık ağızlılar. Kendilerini mi görecek . Kendileri miss kokulu sabun yapanları mı görecek merak konusu / Anladılar onlar bu konuyu. Kiminle uğraşıyorlar onlar. Derin tedbirlerimiz mevcut. Sokarım sizin merkezlerine . Patlamayı görürsünüz o zaman.

İçeri girip "kadın kollarında çalışmak için gelmiştim" diyorum. Danışmadaki görevli, kadınların toplantıda olduğunu söylüyor. Bir süre sonra toplantı bitiyor. Önce şen kahkahalar, parfüm kokusu ve kadınlar çıkıyor. Milletvekili aday adayı olan kadınla tanışma toplantısı yapılmış. Bir kısmı türbanlı, diğerleri açık. Ancak hepsi de şık ve bakımlı.
'AK Kadın Panosu'nu düzenleyen türbanlı genç kadına yaklaşıyorum. Bilgi almaya geldiğimi söyleyince, işini bırakıp ilgileniyor. Genç kadın, Bağcılar İlçe Ar-Ge (araştırma-geliştirme) bölüm başkanı Çiğdem Şimşek, 'parti için neler yapabileceğimi' sorunca, işe mahallemden başlayabileceğimi ve ev toplantıları düzenleyebileceğimi, sandık görevi alabileceğimi söylüyor. Bir kâğıda adını soyadını ve cep telefonunu yazıp, veriyor. "Mutlaka bekliyoruz" diyor.


CHP: Biz sizi ararız / Kim bunlar lan . sülükler mi? Uyan Kızım uyan . Atatürkçülük göt kurtarmıyor. Ama fantazileriniz bu yöndeyse önden de yaparız biz , Salatalıkları da deniz baykala gönderelim anladı o o konuyu /


AKP'den çıkıp sola dönünce biraz ileride CHP var. Dar merdivenli bir binanın ikinci katında. 'Merhaba' deyip, kadın kollarıyla ilgili bilgi almaya geldiğimi söylüyorum. Beni karşılayan kadın acelesi olduğu için çıkarken beni Eğitim Sekreteri Naim Kılıç'ın odasına götürüyor. Kılıç, öncelikle samiyetimden ve yürekliliğimden dolayı beni tebrik ediyor. İçim biraz burkuluyor ama sonuçta gazetecilik de kamu görevi! Söze CHP'yi anlatarak başlıyor. "Atatürk'ün kurduğunu biliyorsun değil mi" diyor / Bak seeeennn onun fantazileri de mi var / . Kısa bir CHP brifingini dinledikten sonra niyetimi tekrarlıyorum, "Kadın kollarında çalışmak istiyorum..."
Kadın kollarından kimse yok partide. Bu yüzden bilgileri Kılıç'tan almaya çalışıyorum. "Kaç kişiler diyorum." "Varlar" diyor. Seçimler için çalışmak istediğimi ve nereden başlayabileceğimi sorunca, "Çalışmalar 18 Mayıs'tan sonra başlayacak" diyor / Yok Güzelim yok sizden bişey çıkmaz . Kapalı spor salonunda çıplak erkekler varmış gelin siz oraya nasıl topluyorum bak milyonları /. Kadın kollarının ne tür işler yaptığı şeklindeki soruma da, geçen günlerde kahvaltı düzenlediklerini / ne yemişler acaba /, anneler gününde de karanfil dağıtıldığını anlatarak cevap veriyor . Peki seçim... Mahalleler... CHP Bağcılar Kadın Kolları'nda çalışmaya gelen bir gönüllü olarak ne yapacağımı bilmiyorum. Sanırım onlar da bilmiyor.
Telefonunuzu bırakın ararız diyorlar. Sekreterin yanına gidiyorum.
"Yoğunum biraz bekler misiniz" diyor. "Peki sonra mı geleyim" diyorum. Ses çıkarmıyor. O telefonun tuşlarına dokunurken ben CHP'den çıkıyorum.


'Biz bulduk, AKP kaptı'
Üçüncü durağım DSP. Kapıyı yaşlı bir kadın açıyor. İçeride ayrıca türbanlı bir kadın var. Masadaki iki kişiyse haber izliyor. "Merhaba, ben bilgi almaya geldim" deyince, kadının yüzünde gülümseme beliriyor. "Tabii kızım buyur" diyor. Küçük bir odaya alıyor beni. "Kadın kollarıyla ilgili..." sözü ağzımdan çıkınca onun senini tonu giderek düşüyor, "Kadın kolları mı...?"
Söylendiği kadarıyla kadın kollarında bir görevli var ve o da bugün partide değil / Tam makale bi yaa Ulan komedi filmi çekeceklere bir tavsiye de benden, bu solcularla birkaç muhabbet patlatın alın size sermaye /. İlçe Başkanı Adnan Uygur geliyor. "AKP ev ev geziyormuş, bir şeyler yapmak istiyorum" deyince, "Aslında o Rahşan hanımın fikriydi. AKP bizden aldı ve başarılı oldu" yanıtını alıyorum / Çok ta parlak bir fikir. Götünüz yemiyormuş ama. yanlış anlamayı ana bu fikirler sizin parti anlayışınız kıt. beyniniz kıt , sikiniz kıt. Mallık çok. Doğruyu görmüşünüzdür siz /Tebrikler çıktı / ve partide bana göre bir iş olmadığını da anlayarak, ayrılıyorum.


'Beklemeyin boşuna...'
Bağcılar'da DYP, Anavatan ve MHP büyük bir işhanının içinde. DYP ve MHP'ye giriş ortak kapıdan. DYP ikinci katta. Kapısını çalıyorum. Açan olmuyor. Kapı arasına sıkıştırılmış bir davetiye içeride kimse olmadığını gösteriyor. Handan biri, "Kimse yok. Beklemeyin boşuna" diyor. Ayrılıyorum.
Anavatan'a giriş hanın başka bir kapısından. Yeşil parti bayrağı ve Erkan Mumcu fotoğraflarının asılı olduğu kapıya varıyorum. Açan yok. Karşıdaki dükkândan biri çıkıyor ve "Sekreter köyüne gitmiş galiba. Birkaç gündür kapalı" diyor. "Seçim dönemi parti kapalı mı olur" diyorum, "Valla dün de biri geldi. Kimse olmayınca 'Oo böyle seçim mi kazanılır' diye söylenip gitti" cevabını alıyorum.
MHP'ye yöneliyorum. Birkaç adam masa başında toplanmış. Görevli olan beni baştan aşağı süzüyor. "Kadın kollarından kimse var mı" diyorum. Beklediğim yanıt gecikmiyor, "Yok." Kadınların ne tür çalışma yaptıklarını görevli tam bilmiyor. Sonunda da "Onlar feshedildi, yenisi kurulacak" diyor.

Related Posts with Thumbnails

Bu yazıya Not Ver !


Get your own Chat Box! Go Large!

Nickinizi Değiştirmek için Kendi Nickinize Tıklayın !!!

Film izle komedi komik