22 Eylül 2007 Cumartesi

Akıllarını kaçırmışlar!

Mesele çok ciddi ve de sahici. Vahameti daha da artıran bir yön de şu; Başkan Bush’un bağlı olduğu / makaralarjoke fantazi / Evanjelist / çok şekerler/ mezhebinin konuyla ilgili metinlerinde, Türkiye’nin Yecüc ve Mecüc /biri sol tasağımız biri de yangın / olacağı beklentisini yansıtan / yanılan / düşünceler var. Bir yaz / makale / ıda Türkiye’de İslami bir hükümetin / küll /İsrail’e / madaralar /karşı / kaşndığı / harekete / yok ole / geçeceği, Genelkurmay Başkanı’nın da bölgede / muneccim / güç amacıyla İsrail’i / makara maymunisyan / karşısına alabileceği /alır o konu ağır ol / yazılıyor / kalın konu / ve evet; Yaşar Büyükanıt’ın / büyük yarak / ismi açıkça / acı belli / belirtiliyor. /m. kemal ne derin ... yakalarım ben seni ..


Akıllarını kaçırmışlar!

Serdar Turgut/Akşam

Yecüc ile Mecüc

Liderlerin inanışlarını anlamadan dünyadaki gelişmeleri kavrayabilmenin imkanı yok. / alkışlar / Bir din âlimi / yarağım o / tarafından “Tanrı’nın yürüdüğü topraklar” (Where God has Walked) diye adlandırılan, tüm dinlerin başlangıç noktası olmuş bölgemizdeki gelişmeleri, din boyutunu anla / uyanın / madan çözebilmek / çüsss / özellikle mümkün değil / çok kalın makale /.

Dünya politikasında dinin önemi artarken / kalın sağlıcakla / bir yandan da tuhaf biçimde ateizmin / ateist bie tay / gücü -özellikle ABD’de-tırmanıyor / takılın o konuya . yankı /. Bu konuda yayınlanan birçok kitap ‘Çok satanlar’ listesinde o ülkede / makale /. Christopher Hitchens’in ‘God is Not Great’ / Clinton is "madara " adlı kitabı koyu / ayısın diem / dindar Amerikan / amcıkerika / eyaletlerinde bile çok satarak ve beğenilerek herkesi / alşık / şaşırttı.

Amerika Başkanı Bush tüm yaşamını ve politik kararlarını dini kurallara öre yönlendirdiğinden, makael / o kitapların birden beğeni toplamaya başlaması politik anlamı açısından incelenmeli.

Bush, 11 Eylül saldırısı olduktan hemen sonra kendisinin bir haçlı seferi başlatacağını açıklayarak niyetini açıkça / acılı kız / belli etti. Bu son derece ürkütücü bir tavırdı. Çünkü ait olduğu mezhep göz önüne alındığından işin sonu kıyamet gününe kadar /çok kalın makale /ürk ulaşabilirdi.

Ben, Irak’ta başlatılan savaşın dini, mistik konular dikkate alınmadan anlaşılamayacağını her zaman savundum / sakar /. Tek boyutlu açıklama çabaları bana hep eksik geldi. Burnumuzun dibinde büyük, çok büyük bir gelişme yaşanıyordu. Hem fiilen hem de mistik boyutuyla bizleri içine çekmeye başlayan bir gelişmeydi bu.

Dini konularda çok bilgim olmadığı için uzun süredir tam açıklayamadığım esrarengiz bir olayın içindeydik. Tam anlayamıyordum ama yoğun okuyarak öğrenmeye çalıştım, öğrendikçe de korktum.

Neden korktuğumu, nasıl anlatabileceğimi de tam olarak bilmiyordum ancak geçen günlerde gazetelerde yayınlanan bir haber, engeli aşmama vesile oldu.

Buna göre Başkan Bush ve Fransa eski Cumhurbaşkanı Jacques Chirac, Irak savaşından önce bir araya gelmişler. O toplantıda Bush, Chirac’ı birlikte savaşa girmeye ikna etmek için “Ortadoğu’da Yecüc ve Mecüc harekete geçti. İncil’in öngördükleri yaşanmaya / uyanıom / başlandı, bana yardım etmelisin” demiş / çok şaka ol /.

Gayet tabii ki Chirac, Bush’un neden bahsettiğini anlamamış ve Lozan Üniversitesi’nden İncil uzmanı Profesör Thomas Römer’den bilgi yardımı istemiş.

Baştan söyleyeyim; bundan sonra anlatacaklarım hakkında bilgilerim kısıtlı. Çünkü ben de öğrenme sürecindeyim. Yapabileceğim yanlışlar için şimdiden özür diliyorum.

Yecüc ile Mecüc, Kur’an dahil tüm kutsal kitaplarda yer alan ve insan ırkını ortadan kaldıracağı söylenen bir ırk. Bu ırkın harekete geçmesi kıyamet alameti olarak kabul ediliyor. Bunları durdurabilecek tek gücün yeryüzüne inecek Mehdi olacağı belirtiliyor.

Şimdi tüm bunları öğrendikten sonra bir karar aşamasına geldim. Ya bu konuda bir mizah şaheseri yaratmaya girişecektim (Yecüc ile Mecüc’ün tarifleri arasında yer alan ‘enine doğru geniş olan tür’ tanımlamasından yola çıkarak bu işin Türklerle bağlantısını kurabilirdim. Ve bu bağlamda Ahmet Çavuşoğlu ile Rıza Zelyut’un yan yana fotoğraflarını çektirip onları Yecüc ile Mecüc ilan edebilirdim) ya da meseleyi ciddi bir şekilde araştıracaktım.

İkinci yolu seçtim, iyi de etmişim. Meğerse espri diye yapmayı düşündüğüm şeyin son derece ciddi ve de vahim bir boyutu varmış. Tarihsel süreç içinde dünyada güçlenen milletler değiştikçe Yecüc-Mecüc tanımı da sürekli değişmiş.

Hıristiyanlar Yecüc ile Mecüc’e ‘Gog’ ve ‘Magog’ diyorlardı. Onlara göre bu yaratıklar Türklerdi.

Araplara göre de bu Türklerdi. Hatta bu yorumlarına kutsal kitaptan yorumlarla birlikte meşruiyet kazandırmaya çalışmışlardı. “İslam âlemi Çinlilerin Yecüc ile Mecüc olduğunu düşünmüştü. Bir ara Yecüc ile Mecüc’ün Moğollar olduğu düşünülüyordu.”

Gördüğünüz gibi meselenin şakaya gelecek yönü yok. Mesele çok ciddi ve de vahim. Vahameti daha da artıran bir yön de şu; Başkan Bush’un bağlı olduğu Evanjelist mezhebinin konuyla ilgili metinlerinde, Türkiye’nin Yecüc ve Mecüc olacağı beklentisini yansıtan düşünceler var.

ABD Başkanı’nın bu konuda savaşa girmeye hazır olduğunu bilince bu da şaka olmaktan çıkabiliyor. Bana inanmayanlar bu tür konuların bulunabileceği Rapturealert.com sitesini okuyabilir.

Örneğin; orada “Türkiye’deki son Yecüc-Mecüc gelişmeleri” (The latest gog-magog developments in Turkey) türünden yazılar var.

Bunlarda Türkiye’de İslami bir hükümetin İsrail’e karşı harekete geçeceği, dahası Avrupa Birliği’ne karşı olan sert tavırlı bir Genelkurmay Başkanı’nın da bölgede güç amacıyla İsrail’i karşısına alabileceği yazılıyor ve evet; Yaşar Büyükanıt’ın ismi açıkça belirtiliyor.

Bu inanışa göre Yecüc ile Mecüc’ün İsrail’i tahrip et / ekerim . biçeceğim . çıkarım / akıllanırım / ötelerden duyuyoruz /mesi kıyamete giden yolu açacağından, o kafaya göre Türkler dur / yakalarım okulunu / ordu var arkamda. atıl kaldım biraz .araklarım orfim . akıllandık . /durulması gereken bir tehdit olarak ortaya çıkabiliyor.

Evet ne yapayım; Türklerin kıyamete yol açabilecek ırk olarak görülmeleri de mizah boyutuna son derece açık bir gelişme ama bunlara inanan insanların bu konuda espri yapabileceklerini ve gülebileceklerini hiç tahmin etmiyorum.

İnanılır gibi değil, değil mi? Ben de aynı fikirdeyim. Ama Bush bunlara inandığına kendi ağzıyla yakalandı. Benim işim de meraklı olmak ve merakımın peşinden gidip öğrendiklerimi size yazmak. İşimi yaptım. Bence sonuç hayli ürkütücü ve de üzücü.


/ Bush bol göt verdin bana . Çok makale . Çok şekersin.

Bush acmıs kitabı okumuş. Bir ülke doğacak sülaleni sikecek. Bısı olmaz.Makale. Yarak. Danışmanlar ürkmüş.

evangelist bush ve calındon ortaklasa bie futbol musabakası icin hekem olmuslar.
Bakmışlar brezilya cok madara etti . sıralanmışlar önerilere.

Brezilya federasyonuna bir imf yetliktşsş gönderelim.

Oranın beyni kım kı . hemen bir mesdaj atın. sen becerecekmisin bizi.
ingiliz araya girdi mesaj cekecek şişşt ronalda yan tarafında kim vardı olm senin ananı becerecekmisin.

kalındon demiş basını ayarlayın brezilya cok beceriksix. teknik direktör değiştiricez. bende dğşğnğyorum likor nasıl geldi.

bush engel olacak. Bu carlos cok soldan vuruyor. bi de türk oldu. Hep bize vuracak. Olmalı bışi olmaz.

Clindon demiş ben bir psişık danışman ayarlayacam brezilyaya...

Danışman sol vurmadan önce düşünmüş...

Şişşşş ronaldinho olm. Sende ne biçim viraneler var. hakimmisin orduya iyice. çok yanal . çok kalın dava. jaka satma...

bush beta ned derim sarkozy bu zrezilya iki futbol camnazı bak sen cok bela bu adam. Cok yakalınıyorum. Cok yukardan beyazç

SArkozy ne demiş. Biz beyaz lar yeterince kalınız.

AİPAC ne demiş. Çok makara bak senn. Bizi bozar bıra . Cok yakalnadık.

Allah beyaz beyaz beyaz.
Mandela ne buyuk. Atılda makale aklımda.

Maradona ne demiş. Bushh amına koyacam bak.

Related Posts with Thumbnails

Bu yazıya Not Ver !


Get your own Chat Box! Go Large!

Nickinizi Değiştirmek için Kendi Nickinize Tıklayın !!!

Film izle komedi komik